Menu Luk

OM Klubben

Odder karateklub blev grundlagt i 1989. Klubben ledes af Sensei Jan og Sensei Christian.

I klubben er der plads til alle. Så uanset, højde, drøjde, alder og køn vil du kunne starte med at træne karate. Det skal være sjovt at gå til karate, men vi lægger også vægt på disciplin, viden og respekt for hinanden.

Karate træning giver dig en fysisk stærkere og mere smidig krop. Du lære selvdisciplin, udholdenhed, fokusering, kamptræning og selvforsvar, kort sagt så lære du at flytte nogle personlige grænser og bevæge dig på en helt ny måde. Du følger undervisningen, men din udvikling forgår i dit eget tempo.

Vi har graduering 2 gange om året, hvor du har mulighed for at gå op og vise det pensum der tilhører næste kyu grad. Fra 9. -1. Kyu forgår i klubben med Sensei og evt. hjælpe træner som censor. Alle Dan grader graduere på sommerlejer. Med Scott Langley og øvrige instruktører fra lejeren, som sensorer.

Et par gange om året afholder klubben ekstra karate træning, som weekend seminar, hvor instruktører fra ind og udland inviteres til at undervise klubbens medlemmer.

Hver sommer afholder Odder karateklub international HDKI summer camp. Der er plads til ca. 120 deltager. De sidst par år har det været en kæmpe succes med deltagelse fra flere lande. Det forgår på BGI Akedemiet Horsens.

Link til klubben vedtægter her =>: OSKD Vedtægter (opdateret på generalforsamlingen Marts 2023)

Vi er medlem/associeret til følgende forbund:

Dansk Karate Forbund (DKF):
Web: www.danskkarateforbund.dk
DKF er en paraplyorganisation for karateklubber i Danmark uafhængigt af stilart

Hombu Dojo Karate International (HDKI):
Web: hdki.org
HDKI er et Shotokan stilartsforbund og Odder Shotokan Karate Do-Kai blev medlem af dette forbund i April 2017

I forbindelse med medlemsskabet af HDKI oprettede Odder Shotokan Karate Do-Kai HDKI Denmark som vil stå som arrangør af seminarer m.m. med HDKI’s instruktører.

HDKI Denmark

Henvendelse vedr. HDKI Denmark kan ske på:

E-mail: hdki.denmark@gmail.com
Facebook: www.facebook.com/hdkidk